6,5 timmar..

Å jag vill aldrig mer till övik själv... Fick åka buss klockan 12:45 för att dra åt tandställning. Och jag var framme klockan 14:20. Jag skulle inte vara hos tandläkaren för än klockan 15:30 så det var 1 timma och tio minuter kvar tills jag skulle vara där.

Så jag strutta omkring på stan lite och kolla på affärerna. Men upptäkte att det inte var något nytt på dom eftersom att jag var där för bara ett litet tag sen. Så jag vart less och gick till tandläkaren och satt och vänta i en halvtimme.

Sen kom tandläkaren och hämta mig. Och då skulle dom dra åt tandställningen. För er som inte vet hur dom gör så tar dom bort metalltråden och sätter in en ny grövre och kortare tråd. Sen på med gummiband för att dom ska hålla sig där. Det vart rosa den är gången. Det kommer kännas imon...:'c Sen när dom var klar kollade jag på klockan. Det hade knappt gått 15 sketna minute! Och en buss gick hem klockan 16:45 så det var ju bara nån minut kvar tills den gick... Den kunde jag ju glömma.

Så jag fick gå ner på stan igen och kolla. Då hade ju alla ungdommar slutat från skolan så dom hängde utanför precis varenda äffär som fanns i övik. Själva kunde dom inte heller vara. Det var minst fem stycken i en ring överallt. Jobbigt! Så mycket folk att man får putta sig fram för att komma in.

Sen vart jag ju less igen eftersom att jag kom på igen att jag redan hade sett allt på äffärerna. Så jag tyckte det var lika bra att bara sätta sig nere vid busstationen och vänta... Bussen gick hem klockan 17:40 och jag var där kl 16:00...Alltså 1 timma och 40 minuter. Bara att sitt och vänta. Det kom in och ut folk helatiden.

Sen när det vara ca en halvtimm kvar tills bussen skulle komma så kom personalen som jobba där och satte sig bredvid mig och sa "lång väntan" och jag svarade "ja" Sen börja han babbla på och frågade om jag ville ha kaffe och en massa saker:) (Synd att jag inte dricker kaffe) Han gjorde min dag idag. Det finns inte många människor som skulle komma fram sådär. Det uppskatta jag.
Sen kom äntligen bussen och det bar sig av hemmåt! Så skönt och jag kom hem kl 19:00 och gick hem.

Alltså tog det 6,5 timmar att dra åt en tandställning som egentligen bara tar ca 15 minuter....
Nästa gång täcker jag då fan inte ta bussarna sådär igen!

Men jag får se det på den ljusa sidan:) Det är hela 6 veckor kvar tills nästa gång. Och jag ska få en ny dator för den jag har är trasig. Skärmen har gått sönder så den kan inte hålla upp sig själv. Så jag måste ha något stöd bakom den.

Har har ni skönheten!!!






Kommentarer
Postat av: Snuffilis!

Schnell gube :)

2010-01-18 @ 21:15:47
Postat av: Agnes

jaa ricktigt snäll gubbe vare:3

2010-01-18 @ 21:17:27
Postat av: Anonym

Staackare :'( <3

Men snäll gubbe

2010-01-18 @ 21:38:54
Postat av: emsy

men, vad jobbigt för dig :c det är så pinsamt då man måste gå förbi en folkgrupp och då känns det som alla stirrar på en :c det är as jobbigt :c jag fick själv lite ångest då jag läste det :c

2010-01-19 @ 13:07:54
URL: http://christensens.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0